Ekonomi

Çinli elektrikli araç üreticileri, iç pazardaki yavaşlamanın ortasında Avrupa’ya açılmayı hedefliyor

Birçok Çinli elektrikli araç (EV) üreticisi, rekabetçi fiyatlara sahip araçlarla bölgedeki varlıklarını arttırmak amacıyla Avrupa’da üretim üsleri kurma stratejileri geliştiriyor. Bu hamle, söz konusu şirketlerin halihazırda dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin’deki talepte bir yavaşlama ile karşı karşıya kalmalarından kaynaklanıyor. Çin yapımı elektrikli araçların Avrupa’ya akın etmesi, Avrupalı elektrikli araç üreticilerinin ve politikacıların potansiyel pazar etkisine ilişkin endişelerini artırdı.

İhracat hacmine göre Çin’in en büyük otomobil üreticisi olan Chery Automobile Co. 16 Nisan’da Katalonya’daki ilk Avrupa üretim tesisinin açılışını yapmak üzere İspanyol EV Motors ile ortak girişimini açıkladı. Tesisin bu yıl içinde üretime başlaması ve Chery’nin Omoda araçlarını piyasaya sürmesi planlanıyor. EV Motors ise yılın son çeyreğinde kendi araçlarını üretmeye başlamayı planlıyor. Ayrıca, Financial Times tarafından bildirildiği üzere, Chery bu on yıl içinde İngiltere’de bir otomobil fabrikası inşa etmeyi düşünüyor.

Dünyanın önde gelen elektrikli araç üreticisi BYD Co Ltd (SZ:002594), 2023 yılının sonlarında Avrupa’daki ilk elektrikli araç üretim tesisini Macaristan’da kurmayı planladığını açıkladı. Üç yıl içinde faaliyete geçmesi beklenen tesis, Avrupa pazarı için elektrikli araçlar ve plug-in hibritlere odaklanacak. BYD, 2016 yılından bu yana Macaristan’ın kuzeybatısındaki Komarom’da bir elektrikli otobüs montaj ünitesiyle Macaristan’da faaliyet gösteriyor.

Leapmotor Technology Co Ltd (HK:9863), Stellantis NV (NYSE:STLA) ile ortaklık kurdu ve Çin hükümetinin ortak girişim için verdiği onayın ardından Stellantis’in Polonya’daki Tychy tesisinde küçük elektrikli araçlar üretmeye başlayacak. Stellantis CEO’su Carlos Tavares, Leapmotor ile üretilen ilk araçların yılsonuna kadar teslim edilmesinin beklendiğini açıkladı.

Çin’in en büyük ikinci otomobil ihracatçısı olan SAIC Motor Corp Ltd, yeni bir elektrikli araç üretim tesisi için Avrupa’da bir yer seçme sürecinde. SAIC halihazırda Amsterdam’da MG Motors markası için bir Avrupa parça merkezi işletiyor ve Mart ayında belirtildiği gibi araçlarına yönelik artan yerel talebi karşılamak için Fransa’da ikinci bir tesis kurmayı planlıyor.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

XPeng Inc (NYSE:XPEV) eş başkanı Brian Gu, Pekin’deki otomobil fuarında, Çin yapımı elektrikli araçlara yönelik devam eden Avrupa soruşturmasının ve olası mevzuat değişikliklerinin, şirketi olası yüksek gümrük tarifeleri beklentisiyle denizaşırı tesislere veya tedarikçilere yatırım yapmaya teşvik edebileceğini belirtti.

2022 yılında, Izera olarak bilinen ülkenin ilk elektrikli otomobilini yaratmaya yönelik bir Polonya girişimi, Polonya’nın ilk elektrikli araç fabrikasının inşası için Zhejiang Geely Holding Group ile bir lisans anlaşması imzaladı. Polonya’nın eski yönetimi tarafından onaylanan proje şu anda Brüksel’in harcama planını gözden geçiren yeni hükümet tarafından inceleniyor. Üst düzey bir Avrupa Birliği yetkilisinin belirttiğine göre yaza kadar bir karar alınması bekleniyor.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

abanahaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort